برای اینکه یک مدیر قوی باشید داشتن برخی خصوصیات رفتاری، اخلاقی و حرفه ای برای شما لازم و ضروری است. در این نوشتار با ما همراه باشید تا راهبردهایی که برای یک مدیر قوی بودن لازم دارید را بشناسید.

در ادامه ۷ راهبرد که یک مدیر قوی باشید آمده است
۱. سحرخیز باشید و زود سر کار حاضر شوید.
یک راه موثر و راحت برای جهش سریع این است که روز خود را خیلی زود شروع کنید. بسیاری از مدیران موفق و رهبران عالی، در ساعات غیرمعمولی نظیر ۴ یا ۵ صبح از خواب بیدار میشوند. البته لازم نیست شما هم این کار را بکنید بلکه کافی است اندکی انعطافپذیر باشید. مثلا سعی کنید یک ساعت زودتر سر کار حاضر شوید. همه ما همکاری را داریم که تازه ساعت ۱۰ صبح در محل کار حاضر میشود و از نظر زمان بندی نیز از همه چیز عقب است. بنابراین، سعی کنید زود سر کار حاضر شده و به الگوی سایرین تبدیل شوید.
مطلب مرتبط: تعريف كسب و كار كوچك
۲. طرز ایستادن خود را اصلاح کنید و تماس چشمی داشته باشید.
شاید راحتترین و در عیم حال موثرترین راه ساختن اعتماد به نفس، اصلاح راههایی است که خود را ارائه میکنید. مثلا، زبان بدن معانی بسیاری دارد حتی اگر به خیال ما غیر ارادی باشد. تا زمانی که در گوشهای منزوی بنشینید و دائما ساکت باشید، یا موقع حرف زدن مِنمِن کنید، مطمئن باشید هیچکس تمایلی به شنیدن حرفهای شما ندارد. پس استوار بایستید و در چشمان دیگران نگاه کنید، آنها را خطاب کنید و اعتماد به نفس داشته باشید. قطعا از دیدن اینکه این تغییرات فیزیکی به ظاهر کوچک چه تاثیر شگرفی خواهد گذاشت، شگفتزده خواهید شد.
۳. با اقتدار صحبت کنید.
به محض اینکه ظاهر و رفتار خود را اصلاح کردید و توانستید موقع حرف زدن با دیگران تماس نگاهی برقرار کنید، گام منطقی بعدی نحوه صحبت کردن است. همانطور که اشاره شد، صحبت کردن یا خطاب قرار دادن دیگران، با حس اعتماد به نفس، بسیار مهم است و شما باید این کار را قاطعانه انجام دهید. به خودتان اعتماد داشته باشید و به آرامی و در عین حال محکم صحبت کنید.
۴. از سکوت به عنوان ابزار استفاده کنید.
بعضی وقتها سکوت بهترین ابزار است چرا که در برخی موقعیتها بسیار قدرتمندتر از کلمات عمل میکند. همچنین، استفاده استراتژیک از سکوت میتواند تاثیر ماندگاری داشته باشد. این چیزی است که به اندکی تمرین نیاز دارد. همچنین سکوت باعث میشود دیگران افراد از بازی که شروع کردهاند خارج شوند.
مطلب مرتبط: ۶ نکته از کسب و کارهای هوشمند که باید بدانید
۵. با دیگران با احترام رفتار کنید.
هیچکس از توهین خوشش نمیآید بنابراین شما جزو افرادی که توهین میکنند نباشید. برای یک مدیر خوب لازم است تا با همه، از کارآموز گرفته تا راننده و سرایدار، با احترام رفتار کند. احترام در بازار کار اهمیت زیادی پیدا کرده است و نه تنها احترام متقابل به همراه میآورد بلکه شما را به یک الگو بدل میکند.
۶. وظایف خود را انجام دهید.
به وظایف خود مسلط باشید و درباره تغییرات جدید در کمپانی خود اطلاعات جدید کسب کنید. همیشه در جریان باشید همکار یا مشتری جدید شما کیست و از این اطلاعات به نحو صحیح استفاده کنید. همچنین، اخبار مرتبط با فعالیت شرکت خود را همیشه دنبال کنید.
مطلب مرتبط: بررسی تاثیر بکارگیری اتوماسیون اداری بر بهره روی کارکنان