Skip to content

هفت علامت اخطار مبنی بر اینکه شرکت شما به نرم‌افزار CRM نیاز دارد

Posted in دسته‌بندی نشده

تغییر ابزار یا فرایند‌ها می‌تواند یک تصمیم مهم باشد خصوصا زمانی که تغییر به یک سرمایه‌گذاری مالی نیاز داشته باشد.

اگر شما این پست را مطالعه می‌کنید شاید تعجب کنید که آیا نرم افزار CRM تاثیری در کسب و کار شما دارد یا نه. چگونه بر فروش، بازاریابی یا جریان‌های کاری خدماتی شما تاثیر‌گذار خواهد بود؟ چه مدت طول می‌کشد تا بازده آن را مشاهده کرد؟ زمانی که شواهد را می‌سنجید، این هفت علامت اخطار را نیز بررسی کنید که ممکن است نشان دهند شما به یک سیستم CRM نیاز دارید.

نرم افزار CRM
نرم افزار CRM
  1. کارآمدی/بهره‌وری پایین

فرایند‌های دستی مانند صفحات گسترده و تاییدیه‌های کاغذی منجر به اتلاف زمان زیادی می‌شوند. روش‌های بهتری برای انجام کارها وجود دارند. یک CRM با اتوماسیون ورود داده‌ها و وظایف تکراری و با تبدیل ارتباط تیم مرتبط به حساب به یک رابط مشترک تکی جایگزین فرایند‌های دستی می‌شود (دیگر زنجیره‌های ایمیلی انبار شده وجود ندارند).

نه تنها این سیستم منجر به بهبود کارآمدی می‌شود بلکه می‌تواند موفقیت فروش را به نسبت 41% درآمد بالاتر برای هر فروشنده بهبود بخشد.

مطلب مرتبط:   سی آر ام راهبردی

  1. تقسیم همکاری بین بخش‌ها

گاهی اوقات بخش‌ها در کار روزانه خود به حدی مشغول می‌شوند که شروع به از دست دادن پیگیری چیزی می‌کنند که سایر سازمان‌ها انجام می‌دهند و اینکه چگونه بر یکدیگر تاثیر‌گذار هستند. با اینکه کارفرمایان یا مشتریان بالقوه با شرکت شما تعامل دارند اما ممکن است خود را سردرگم و گمراه مشاهده کنند زیرا هیچ کس به شکل کامل مطمئن نیست که چگونه نیازهای آنها را اداره کند.

CRM به هر شخص در سازمان این امکان را می‌دهد که طول عمر هر مشتری یا مشتری بالقوه را مشاهده کند و دقیقا بداند که چگونه نیازهای آنها را بررسی کند. اغلب، این قابلیت رویت از طریقویژگی‌های CRM مانند داشبوردهای تیمی و به اشتراک‌گذاری فایل انجام می‌گیرد.

  1. پاسخگویی محدود در میان شرکت‌های وابسته

گاهی‌اوقات، فروشندگان از پذیرفتن مسئولیت برای یک مشتری «که نادیده گرفته شده است» اجتناب می‌کنند زیرا «این کار آنها نیست» یا بدتر از آن، شما یک فرصت جذب مشتری را از دست می‌دهید زیرا هیچ کس مسئولیت آن را بر عهده نمی‌گیرد و با آنها تماس نمی‌گیرد.

مطلب مرتبط:   اصول و مفروضات CRM

crm erp 2

یک CRM به عنوان یک پایگاه داده متمرکز عمل می‌کند و داده‌های دقیق را درباره تعامل‌هایی ارایه می‌دهد که شما با مشتریان و مشتریان راغب خود داشته‌اید. این سیستم به شما بیان می‌کند که چه کسی، در کجا و چه زمانی چه کسی در مراقبت از مشتری کوتاهی کرده است. در اینجا هدف این نیست که همه را مقصر دانست بلکه ارایه تصویر آشکار در مورد این است که در کجا فضایی برای بهبود وجود دارد.

  1. تحلیل نامناسب داده‌ها

می‌خواهید باور داشته باشید که مشتریان خود را می‌شناسید و همه نوع کار ممکن را برای خدمت به آنها انجام می‌دهید. اما ممکن است موارد اندکی وجود داشته باشند که شما درباره آنها ندانید. هر چه به داده‌های اندکی دسترسی داشته باشید کمتر درباره آنها خواهید دانست.

مطلب مرتبط:   افزايش بهره وری با CRM

یک CRM می‌تواند به شما کمک کند که از طریق گزارشگری داخلی و تحلیل داده‌ها درک بهتری از مشتریان خود داشته باشید. با استفاده از این ابزارها می‌توانید بینشی را درباره خرید و عادات فصلی، جمعیت‌شناسی، رفتارهای دیجیتال و اولویت‌های ویژه مانند روش ترجیحی آنها برای ارتباط به دست آورید.

  1. رضایت پایین مشتری

یک مشتری که تجربه کمتر از خوشی دارد فردی است که در گشوده‌ای برای رقابت شما در نظر گرفته می‌شود. اگر شما متوجه نرخ‌های رضایت پایین، حجم بالاتر شکایات یا پاسخ‌های نامناسب به نظرسنجی‌های مشتری شوید ممکن است زمان ارایه یک راه‌حل باشد.

با CRM می‌توانید یک رویکرد هدف‌مند برای مدیریت تجربه مشتری داشته باشید. به عنوان مثال، تعدادی از CRM ها به شما این امکان را می‌دهند تا با مشتریانی مشارکت کنید که کانال‌های موبایل و اجتماعی را به ایمیل یا تلفن ترجیح می‌دهند. در واقع، ممکن است شما منابعی را در فرایند ذخیره کنید، یکی از مطالعات به این نتیجه رسیده است که قابلیت‌های موبایل منجر به یک میانگین سود بهره‌وری 14.6% و قابلیت‌های اجتماعی تا 11.8‌% سود می‌شوند.

  1. فرصت‌های از دست رفته فروش

اگر شما به شکل دستی مشتریان راغب فروش را پیگیری کنید ممکن است فاقد یک فرایند آشکار برای تاثیر‌گذاری بر آنها باشید و در نهایت فرصت‌های فروش را از دست بدهید. یک CRM (خصوصا زمانی که به نرم‌افزار اتوماسیون بازاریابی متصل می‌شود) از دستورات اتوماسیون برای اطلاع به نمایندگان در زمان مناسب برای پیگیری استفاده می‌کند. نه تنها این مورد بلکه به دلیل اطلاعات ذخیره‌شده و رکوردهای ارتباطی، می‌توانید زمانی که برنامه‌های تشویقی شما قطع می‌شوند را منظم کنید و به ارزش روابطی که قبلا ایجاد کرده‌اید اضافه کنید.

مطلب مرتبط:   CRM چیست؟

7. رشد سریع کسب و کار

حتی کسب و کارهای کوچک نیز می‌توانند از مزایای CRM خصوصا در زمانی استفاده کنند که آماده رشد هستند. همانند بسیاری از ابزارهای نرم‌افزاری، اغلب سوال این است که «چگونه بدانم که اندازه مناسب پایگاه را انتخاب کرده‌ام؟».

مطلب مرتبط:   تعريف كسب و كار كوچك

این یک نگرانی منطقی است زیرا به تعداد کارمندان شما و حجم مشتریانی که کنترل می‌کنید بستگی دارد. اما با وجود مدل‌های قیمت‌گذاری نرم‌افزار به عنوان یکی از خدمات (SaaS)، اکثریتCRMها با رشد شما می‌توانند رشد کنند. اگر شما با دو کارمند شروع کنید و به 200 کارمند برسید،CRM شما نیز می‌تواند به مقیاس آن حرکت کند.

زمانی که مزایا و معایب اتخاذ نرم‌افزار CRM را می‌سنجید اهمیت دارد که خطرات بالقوه فروش و جریان‌های کاری بازاریابی دستی را در نظر بگیرید. کار با CRM شما را در موقعیتی قرار می‌دهد که تعاملات بین بخش‌ها را ساده و موثر کنید، تجربه مشتریان خود را بهبود داده و سفارشی کنید و افزایش در بهره‌وری و درآمد را تحقق بخشید.

Be First to Comment

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *